Читати Шевченкові твори – розуміти зміст Шевченкових творів

SL374511«Читати Шевченкові твори – розуміти зміст Шевченкових творів», – така думка звучала лейтмотивом із вуст Юлії Дмитрівни Солод, відомого літературознавця, автора підручників для учнівської молоді з української літератури, доцента Київського національного університету імені Тараса Шевченка, великого педагога, 22 жовтня під час зустрічі у форматі круглого столу зі слухачами підготовчого відділення Університету.

На круглий стіл із символічною назвою «Тарас Шевченко – наш сучасник» було запрошено слухачів нашого підрозділу, їхніх батьків, друзів та всіх небайдужих до української культури, ідей націотворення, долі Тараса Шевченка та його значущості у формуванні нашої державності.

Свою розмову про ці та інші проблеми Юлія Дмитрівна розпочала, здавалося б, з досить далеких тез: про одне з основних завдань Цивільної оборони України, а саме: про організацію життєзабезпечення населення в разі виникнення надзвичайної ситуації. За таких умов головними заходами органів, які за це відповідають, є: надання житла, організація харчування, забезпечення одягом, взуттям, товарами першої необхідності, питною водою, медичним обслуговуванням тощо. Вона порівняла надзвичайні ситуації – стихійні лиха, аварії, катастрофи, війни – на території країни з надзвичайною ситуацією в духовному житті людей. Власне, ішлося про українців, які, на жаль, втрачають духовні орієнтири, не можуть ідентифікувати себе у багатонаціональному світі різноманітних культур, вдаються до відчаю, цинізму, внутрішньої еміграції. У такій ситуації порятунок можна шукати у вічно молодій, завше сучасній, мудрій, конструктивній та оптимістичній творчості Тараса Шевченка, тобто, щоб врятуватися від цинізму, слід читати, а найголовніше – розуміти зміст Шевченкових слів, оскільки Шевченкове слово – це життєдайна джерельна вода.

SL374574Шевченка, на думку нашого доповідача, не можна читати буквально, оскільки поет шифрував свої духовні заповіти, як справжній романтик засимволізовував свої образи й сюжети, адресуючи їх «і мертвим, і живим, і ненарожденним землякам».

Юлія Дмитрівна згадувала багато поезій, щедро їх цитувала напам’ять, нагадувала запитання, які ставив Шевченко і своїм сучасникам, і нам, сьогоднішньому поколінню українців, спонукала наших слухачів поміркувати над ними, спробувати на них відповісти, адже, як палкий шанувальник творчості поета, упевнена, що відповівши на них і позбавившись комплексу меншовартості, українці зможуть стати по-справжньому вільним європейським народом.

Та читайте
Од слова до слова,
Не минайте ані титли,
Ніже тії коми,
Все розберіть… та й спитайте
Тойді себе: що ми?..
Чиї сини? яких батьків?
Ким? за що закуті?..

такими Шевченковими полум’яними словами закликала Юлія Дмитрівна наших слухачів до розмови. І розмова відбулася. Думається, що доповідачка нікого з учасників круглого столу не залишила байдужим, кожний перейнявся під час цієї зустрічі її натхненням й любов’ю до рідного слова та героїв нашої з вами історії та культури. У Шевченка цього року ювілей – 200, а він, ніби поруч із нами!

SL374531Наостанок Юлія Дмитрівна залишила всім охочим дарчий підпис і побажання – і кожному індивідуально! – на своєму підручникові.

Велика подяка Юлії Дмитрівні Солод за глибоке розуміння Слова Шевченка, велике сподівання, що після таких зустрічей наші слухачі в майбутньому стануть нашими студентами і великими патріотами своєї держави.

                  Учітесь, читайте,
                  І чужому научайтесь,
                 Й свого не цурайтесь…

Текст: Олена Сапожнікова
Фото: Олеся Заболотна

       SL374513 SL374514 SL374522 SL374521 SL374528 SL374538 SL374548 SL374550 SL374552 SL374555 SL374557 SL374558 SL374570 SL374572 SL374585 SL374586 SL374588 SL374621 SL374623 SL374627 SL374628 SL374630 SL374633 SL374635 SL374637 SL374638 SL374640 SL374642 SL374648 SL374650