Відбулося пробне рейтингування абітурієнтів Інституту журналістики – слухачів ПВ за критерієм придатності до репортерської роботи

DSC_088024 травня з ініціативи завідувача підготовчого відділення Ірини Ляшенко для слухачів підрозділу, абітурієнтів Інституту журналістики за освітньою програмою «журналістика та соціальна комунікація», було змодельовано 2-й етап конкурсу творчих здібностей.

Цього року абітурієнту Інституту журналістики необхідно пройти два етапи конкурсу творчих здібностей – професійного випробування, під час якого він має продемонструвати знання й навички на доказ готовності опановувати фах журналіста й здатність виконувати творчі завдання.

До 1-го етапу, а це написання журналістського твору за результатами організованої прес-конференції, слухачі готувалися впродовж навчального року, і, завдяки наполегливій праці в аудиторіях із досвідченими викладачами, створенню щоразу моделі таких конференцій під час занять, уявлення та навички щодо цього етапу випробування слухачі набули.

Щодо 2-го етапу, а це рейтингування абітурієнтів за критерієм придатності до репортерської роботи, навчити неможливо, оскільки молода людина повинна продемонструвати експертам своє власне розуміння суті репортерської праці, загальну обізнаність в сучасних суспільних процесах та системі мас-медіа, добре володіння усним мовленням та вміння спілкуватися.

DSC_0884

Ірина Ляшенко, Наталія Міщерська, Ольга Гресько

Модель 2-го етапу стала можливою завдяки бажанню допомогти вступнику адаптуватися в умовах конкурсу творчих здібностей, ентузіазму та енергії Наталії Мещерській, керівника прес-центру Університету, заслуженого журналіста України, та Ользі Гресько, доценту кафедри телебачення та радіомовлення Інституту журналістики.

Високоповажні експерти ставили запитання як фахового характеру (про жанри журналістики, суспільне мовлення, інформаційні технології, універсальну журналістику), так і загального (про особистісну мотивацію, діяльність відомих журналістів, власні уподобання). А ще з вуст експертів звучали поради та побажання майбутнім журналістам, як-от: бути на сторожі слова, дбати про чистоту мовлення, не маніпулювати думкою читача й глядача, бути чесними і сміливими, а ще завжди «розкладати у своїй голові все по полицях».

DSC_0886На підготовчому відділенні така форма роботи з абітурієнтом провадиться лише вдруге. По завершенні співбесіди ми ще раз переконалися, що вона ефективна: слухачі відчули справжню атмосферу творчого випробування, мали змогу висловитися щодо обраного фаху, зайвий раз переконатися в правильності свого вибору, позбутися страху, відчути у собі сили та впевненість перед вступною кампанією.

Тих, хто має бажання перевірити свою готовність до конкурсу творчих здібностей, запрошуємо до Літньої школи, у якій працюватиме група вступників-журналістів безпосередньо перед вступом до Університету.

Бажаємо успіхів на іспитах до омріяного вишу!

Текст: Олена Сапожнікова
Фото: Вікторія Грицун

Своїми враженнями поділилися слухачі ПВ:

DSC_0863

Котлярова Евеліна

Котлярова Евеліна
24 травня в рамках програми підготовки до конкурсу творчих здібностей з журналістики пройшла пробна співбесіда. Викладачі підготовчого відділення зробили все можливе, аби змоделювати процедуру проведення справжнього іспиту. Тож «штучний» другий етап творчого конкурсу ні в чому не поступався звичайному. Єдина відмінність полягала в тому, що учасники, поспілкувавшись з екзаменаторами, могли залишитись в аудиторії і почути відповіді інших вступників.
Ступінь готовності вступників стати журналістом оцінювали доцент кафедри телебачення і радіомовлення Інституту журналістики Ольга Гресько та керівник прес-центру Київського національного університету імені Тараса Шевченка, заслужений журналіст України Наталія Міщерська. Усі присутні мали унікальну можливість почути слушні зауваження та коментарі щодо своїх відповідей. Кожен з учасників співбесіди отримав безцінний досвід спілкування з видатними журналістами, який багато у чому допоможе їм у подальшому опануванні професії. Дуже важливою характеристикою пробної співбесіди є її здатність звести до мінімуму фактор страху та несподіванки під час реального тестування.
DSC_0944Екзаменатори намагалися виявити здібності журналіста в учасників співбесіди всіма можливими способами. Як правило, головним тестувальним знаряддям були запитання. З їх допомогою фахівці намагалися зрозуміти ступінь обізнаності кожного в журналістській справі, виявити рівень ерудованості вступників, перевірити наявність досвіду роботи. Спілкування проходило досить приємно, адже екзаменатори намагалися заспокоїти та надати впевненості схвильованим вступникам, використовуючи для цього щирі поради і навіть жарти. Іноді запитання набували не стільки фахового, скільки морально-етичного характеру, що ще раз засвідчує важливість наявності загальнолюдських якостей у професії журналіста.
Більшість вступників вважає пробний іспит подвійною допомогою, адже завдяки йому є можливість ознайомитися не тільки зі спектром питань і відповідей, а й навчитися на чужих помилках.
Ще однією відмінною рисою пробної співбесіди була відсутніх оцінок. Замість очікуваних балів екзаменатори похвалили усіх без винятку вступників і висловили побажання потенційним майбутнім колегам обов’язково досягти своєї мети, подолавши будь-які можливі перешкоди.

Лежавська Марина

Лежавська Марина

Лежавська Марина
24 травня 2016 року
було проведено пробний ІІ етап творчого конкурсу – співбесіду – для слухачів підготовчого відділення Київського національного університету імені Тараса Шевченка. «Журналістиці неможливо навчитися», – стверджували експерти. Тож це, безперечно, творча професія, проте вона має безліч нюансів.

Перш за все, майбутнім абітурієнтам ставили найбільш популярні запитання: «Чому саме журналістика?», «Ким Ви себе бачите через кілька років?» тощо. Це й не дивно, адже журналістами можуть працювати лише цілеспрямовані люди, які завжди цілком віддані своїй справі й не проміняють її на матеріальні цінності. Важливо показати експертам, яку користь Ви можете принести, представляючи «четверту гілку влади».

До того ж, представник цієї професії має завжди бути у вирі подій, а отже, давати вичерпну відповідь на запитання «Які новини тижня вас найбільше вразили?» та аналізувати їх.

Кожному абітурієнту слід обов’язково відповідати за свої слова. Наприклад, стверджуючи, що справжній журналіст завжди говорить лише правду, Ви не маєте права помилитись і назвати неправильно ім’я чи посаду автора згаданої під час співбесіди цитати.

Також необхідно слідкувати за власними мімікою, жестами й дикцією. Так, вимовляючи [що] замість [шчо] та надто розмахуючи руками під час розмови, Ви можете значно знизити свої шанси при вступі.

Пам’ятайте, що майбутній журналіст має проявити на співбесіді й такі риси свого характеру, як комунікабельність, ерудованість, ввічливість, самоконтроль і урівноваженість. Важливо також показати високий рівень психологічної витривалості й уміння швидко орієнтуватись у подіях.

Новый рисунок

Коваль Анастасія

Коваль Анастасія
Теплого травневого дня Червоний корпус Київського національного університету імені Тараса Шевченка дружньо привітав творчих і наполегливих юнаків та дівчат.

У стінах величного університету відбулася пробна співбесіда, яка, особисто для мене, залишила приємні спогади. Сувора, на перший погляд, комісія виявилась доволі привітною і життєрадісною. Їхні поради надихнули нас на подальшу плідну працю над собою. Досвідчені журналісти запевнили абітурієнтів, що в житті все треба робити вчасно: не потрібно відкладати свої плани на потім, адже цієї миті може і не бути.

І, напевно, найголовніше, що нам дала зрозуміти комісія – це те, що ми маємо достойно прожити життя, віднайти себе і реалізувати свої плани.

DSC_0860 DSC_0861 DSC_0866 DSC_0867 DSC_0870 DSC_0871 DSC_0879 DSC_0887 DSC_0910 DSC_0919 DSC_0930 DSC_0936 DSC_0946 DSC_0958 DSC_0968